Pagina's

dinsdag 29 januari 2013

Minder kleding met de Verdubbeldame

Een van de blogs die ik volg is die van Marije, zij is pas begonnen met de Verdubbeldame. Lezers van haar blog die graag iets goed willen doen voor de wereld kunnen dat op haar blog laten weten, zij kiest een paar initiatieven uit en verdubbelt die. Ik vind het een superleuk idee. Andere lezers die enthousiast geworden zijn kunnen zich opgeven om mee te verdubbelen.

Ik vond dit initiatief en was enthousiast: Twee maanden geen kleding kopen. Voor deze verdubbeldaad is het de bedoeling dat je twee maanden geen kleding koopt, niet nieuw maar ook niet tweedehands. Zelf kleding maken is geen probleem. Ik koop eigenlijk al erg weinig kleding, maar vind het toch een leuke uitdaging voor mezelf.

Ik heb dit initiatief uitgekozen omdat ik op het moment geen werk heb en dan is elke vorm van besparing mooi meegenomen natuurlijk. Daarnaast heb ik best wat kleding in de kast liggen, waar ik nu eens serieus naar kan kijken wat ik wil houden en wat weg kan. Ik heb de laatste tijd steeds meer moeite met nieuwe spullen kopen, waar veel energie, grondstoffen en mensenarbeid inzit. Vaak kom ik er achter dat ik zelf nog wel wat in huis heb, wat ook werkt, of in het geval van kleding, wat er ook gewoon nog leuk uitziet. En als dat niet het geval is, is er vaak wel wat te lenen in mijn omgeving of tweedehands te koop. Dus dat valt ook mooi samen met deze verdubbeldaad.

Het enige probleem dat ik voorzie is dat ik als ex-student vooral veel afgetrapte spijkerbroeken en capuchontruien heb. Op een sollicitatiegesprek ga ik daar vast geen goede indruk mee maken. Nee, dat is overdreven, ik heb wel twee nette broeken, dus die gesprekken ga ik wel doorkomen. Maar als ik ergens aangenomen word waar ik netjes voor de dag moet komen weet ik niet of ik het vol ga houden. Ik heb ook nog wel wat rokjes en jurkjes, maar ik geloof dat ik maar één goede panty heb. Dus of het me helemaal gaat lukken weet ik niet, maar ik ga in ieder geval minimaal kleding kopen, ook een mooi streven toch?

8 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je meedoet (en er ook meteen maar over geblogd hebt)! Ik zal je toevoegen als verdubbelaar. En ik ben je eerste volger!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook gaat bloggen! En ik ben gewoon je tweede volger, had natuurlijk wel een beetje gehoopt de eerste te kunnen zijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga je ook volgen hoor. Allen ben ik niet zo gecharmeerd van mezelf op een lijstje van volgers plaatsen. ;-) Dus dat doe ik niet, maar ik ga je blog wel regelmatig met een bezoekje en reactie vereren. :-)Oh ja en je blog zet ik op mijn leeslijst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, ik ben benieuwd naar je nieuwe blog dus ik ga ook lezen.
    Succes met solliciteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi hoi, leuk dat je ook meedoet met deze actie van de verdubbeldame... ik ook! Ik ga je volgen en benieuwd naar je avonturen :) groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Regelmatig bij de kringloop tussen de kleding kijken. Vaak is het een kwestie van geluk hebben.
    Ik meld mij aan als volger nummer 5, oke?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, leuk als je me volgt! Ik kom al regelmatig bij de kringloop, maar voor deze verdubbeldaad is het de bedoeling om ook geen tweedehands kleding te kopen. Een extra uitdaging dus!

      Verwijderen
  7. En ik ben de initiatiefneemster van deze uitdaging. Goed dat je meedoet. Ik ben benieuwd of we het gaan volhouden, en het liefst nog langer.

    BeantwoordenVerwijderen